Opsætning af Google Webmasters og Analytics

Alle med en hjemmeside bør have både en Google Webmaster og en Google Analytics konto. Disse spiller godt sammen og oprettes derfor ofte samtidig. Det er naturligvis muligt kun at nøjes med den ene.

  • Google Webmaster er en større samling meget vigtige værktøjer til at søgemaskineoptimere din hjemmeside.
  • Google Analytics er et markedsføringssystem, der også samler statistik om dine hjemmesidebesøg.

Med disse to værktøjer kan du bl.a. se, hvem der ser din hjemmeside, hvordan de bruger den, hvor tilfredse de er samt hvordan de fandt den. Du får automatisk besked om evt. fejl og hacking af din hjemmeside, du kan se, hvem der linker til jer, og du kan se hvilke indholdssider, der mangler søgemaskineoptimering.

De største fordele ved Google Webmaster

  • Få direkte besked om
    • Hvis dit site bliver hacket, eller det indeholder malware
    • Dit CMS-system bør sikkerhedsopdateres
    • Hvis din linkprofil indeholder dårlige og unaturlige links
    • Hvis Google ikke kan tilgå dit website (fx serveren er nede)
    • Hvis dit tekstindehold er for dårligt eller allerede ligger på nettet
  • Se komplet liste over hvem, der linker til dit site
  • Håndtering af den vigtige 404 error-side
  • Fjern forkert associerede links i Google søgeresultater
  • Indrapporter sitemap til din hjemmeside
  • Få hurtigere indekseret din hjemmesides indhold
  • Se, om Google har nogle søgemaskineoptimeringsråd til din side og deres undersider
  • Få nemt et overblik over mulige loadhastighedsoptimeringer
  • Se, hvilke søgeord der:
    • Giver dig besøgende
    • Der ligger godt placeret
    • Hvor mange visninger søgeordene har
    • Hvor mange procent af visningerne, som bliver til besøgende (CTR)
    • Din gennemsnitlige position i Google på søgningen

De største fordele ved Google Anayltics

  • Den tæller kun rigtige besøgende og ikke robotter, der undersøger nettet
  • Detaljeret information om dine besøgende, deres tekniske udstyr, browser og mobil
  • Geografisk statistik om, hvor dine besøgende befinder sig i verden
  • Detaljeret information om, hvordan besøgende fandt din side (fx søgning eller link fra hjemmeside)
  • Optimer indhold, og se hvilket indhold/artikler der har bedste trafik og bedst læsetid (bounce rate)
  • Opsætning af unikke trackingkoder til at se fx, hvor mange klikker på download knappen
  • Opsæt mål, og følg besøgendes vej igennem systemet for at se, hvor de står af (fx i en købsproces)
  • Se, hvor meget af din trafik der kommer henholdsvis fra pc’ere, tablets og mobiltelefoner
  • Sammenlign nemt historiske data med nye data, fx den trafik en artikel fik sidste år i forhold til nu
  • Modtag valgte og brugerdefinerede rapporter fra systemet via e-mail helt automatisk
  • Integration til Google AdWords, så du kan se, hvilke reklamer der konverterer bedst
  • Se konverteringer mellem trafik fra søgninger og tilbagevendende loyale besøgende
  • Eksporter nemt din data til PDF og Excel

Få succes med opsætning af Google Analytics og Google Webmaster

Google Webmaster og Google Analytics er vigtige værktøjer for jeres online succes og kontinuerlige forbedring. Derfor bør I som minimum have dem - og gerne mestre dem.

Se også vores kursus i brug af Google Analytics.

Kontakt Toolmaster.dk for at få mere information samt få opsat jeres Google Webmaster og Google Analytics konti korrekt.

Udskriv E-mail

Åbningstider

Ring på telefon 2623 5224 inden for følgende tidsrum:

Mandag-Fredag: 09.00 til 16.00
Weekend: Lukket

Eller skriv os en e-mail på: 
info@toolmaster.dk

Om Toolmaster.dk

Toolmaster.dk er et Full-Service Joomla CMS webbureau med over 10 års erfaring.
Vi ligger i København. Vi blev etableret i 2004 og har arbejdet med Joomla CMS fra starten.
Vi tilbyder stort set alt inden for webløsninger, webshops og online markedsføring.

Vi støtter

Sponsor af den årlige danske
Er også med i selve bestyrelsen.