Sociale medier og integration i hjemmeside
Sociale medier gør det muligt for dine kunder nemt at knytte sig til din virksomhed online, modtage nyheder og tilbud, samt vise deres venner, at dit brand og dine produkter er troværdige.
Næsten 70 % af alle danske virksomheder bruger aktivt sociale medier i forskellige udstrækning. Dette gør de for at holde på deres kunder, opbygge loyalitet, samt øge indtjeningen ved kampagner.
Hvorfor bruge Sociale Medier professionelt til din virksomhed?
Over 50 % af hele internettets samlede trafik sker via sociale medier som YouTube, LinkedIn, Twitter og Facebook mv.
Over 80 % af alle danskere bruger sociale medier, ligeligt fordelt mellem mænd og kvinder. Af disse tilgår over 60 % flere gange dagligt sociale medier via deres mobiltelefon.
Omkring 50 % vil gerne ”synes godt om” og følge deres ynglingsvirksomheder via sociale medier. Dette vil de gerne for at støtte virksomheden, føle sig til knyttet, samt høre om nye produkter. På den måde spreder de også gratis budskabet om din virksomhed til deres venner.
Den klart største motivationsfaktor, for at kunder vil forbinde sig til din virksomhed socialt, er at opnå rabatter og kampagnetilbud. Denne motivation skal udnyttes til begges økonomiske fordel. Sociale medier er med andre ord en stor potentiel salgskanal. De største fordele ved sociale medier
- Markedsføring, kampagner og branding
- Direkte service og support til kunderne
- Skabe høj kundetryghed og loyalitet
- Komme længere op på Googles søgeresultater
Hvilke sociale medier bør jeg understøtte?
Hvilke sociale medier, din virksomhed bør understøtte og være integreret med, afgøres af jeres kunder. Hvis I fx har en masse instruktionsvideoer, ville YouTube være et godt valg. Tilsvarende, hvis man fx har mange udenlandske kunder, er Twitter et godt valg (hvor danske kunder halter efter). Eller hvis I primært henvender jer til et professionelt segment eller en bestemt type personer, er LinkedIn et godt valg.
Man kan sagtens være repræsenteret på dem alle og vælger helt selv. De fleste virksomheder uden et meget specifikt segment vælger dog Google+ og Google Places pga. fordelene, når det kommer til søgemaskineoptimering (SEO), samt en Facebook Pages.
Integration af Sociale Medier i Joomla
Toolmaster.dk tilbyder at designe jeres sociale medier (fx Facebook Pages), så de får et flot og unikt udseende, samt at integrere dem i hjemmesiden på flere måder.
Integrationen kan fx blot være forbindelseslinks, nyheder der automatisk vises begge steder samt visning af Facebook-kommentarer i dine artikler.
Vi kan bl.a. opsætte flotte specialdesignede sociale mediesider for:
- Facebook Pages
- Google Places
- Google+ firmaside
- LinkedIn firmaside
- YouTube kanal
- Twitter kanal
Kontakt Toolmaster.dk for yderligere information om sociale medier, samt hvordan du får dem opsat.